Wat we ook reden - een corsa, adam, karl of karl rocks - ze lieten ons nooit in de steek

Body

September vorig jaar, we waren op vakantie in Oostenrijk, kreeg ik de eerste persinformatie binnen over de nieuwe Mokka. We waren ons al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe auto en het was toen nog geen uitgemaakte zaak welke auto het zou worden. De (oude) Mokka X, dat moet ik bekennen, stond niet erg hoog op ons verlanglijstje. Toen niet, maar in Oostenrijk viel het kwartje. Einde discussie, einde zoektocht.

Opel Mokka

Na ruim 40 jaar als autojournalist te hebben gewerkt en wekelijks in een testauto te hebben gereden, moest ik voor het eerst sinds 1976 weer een eigen auto kopen. Vrijdag 28 mei was D-day. De prachtige blauwe Mokka 1.2 Business Elegance stond inclusief grote gele strik trots te glanzen bij Janssen Van Kouwen in Huizen.

De keuze voor de Mokka was niet alleen ingegeven door het schitterende design. Ook onze uitstekende relatie met de dealer was daar mede verantwoordelijk voor.

"We zij al zo lang klant, dat ik niet eens meer weet wanneer precies we onze eerste Opel (een Corsa) kochten. Wat we ook reden - een Corsa, Adam, Karl of Karl Rocks - ze lieten ons nooit in de steek."
Opel Mokka Nieuws

En nu hebben we onze eerste ruim 200 kilometer met de Opel Mokka er opzitten en hij bevalt uitstekend. De krachtige lijnen komen prachtig uit in de blauwe metallic lak en het zwarte dak/buitenspiegels en lichtmetalen wielen in antraciet/lichtgrijs geven hem net wat meer cachet. De 130 pk sterke motor zorgt voor vlotte prestaties en bij de afstelling van het onderstel is een mooie balans gevonden tussen comfort en sportiviteit.

Er zullen nog vele kilometers rijplezier volgen, dat weet ik zeker, en ik verheug mij er nu al op om straks in Oostenrijk weer de Silvretta-Hochalpstrasse met zijn 34 haardspeldbochten op te rijden.

Hans van Sunder